Klaudiánova nemocnice v Mladé Boleslavi
Jít na rehabilitaci by nemělo být nic složitého. Většinou člověk trpí problémy, které jsou spojeny s pohybem. Právě pohyb je největší starostí všech pacientů na rehabilitacích a z vlastní zkušenosti víme, jaké to je například po operaci vazů v koleni. Pohyb není snadný a vždy jsme byli rádi, když už jsme byli přímo v ordinaci u fyzioterapeuta a nemuseli se nikam trmácet. Teď si představte, že si jdete domluvit plán procedur na různá cvičení a vyšetření. Normálně byste došli na recepci a po nějaké chvilce byste si domluvili termíny procedur. V Mladé Boleslavi to bylo trošku komplikovanější… trošku víc.
Jak plánovat efektivně?
Zpět k naplánování termínů. Na rehabilitaci v Klaudiánově nemocnici jste šli na vstupní vyšetření. Zde vám doktor sdělil potřebné procedury. Tyto procedury se samozřejmě neprovádí na jednom místě, ale pracoviště jsou rozprostřeny po celé budově. Pacienta čekal maratón obcházení pracovišť a na každém z nich si domlouval jednotlivé termíny na konkrétní proceduru. Tento proces mnohdy zabral i hodinu, a pro pacienty nebylo moc pohodlné, když většinou trpěli pohybovým problémem.
Díky inteligentnímu vyhledávání termínů již tyto problémy nehrozí. Systém najde vhodný termín jak pro pacienta, tak i pro terapeuta.
Vedení se rozhodlo pro změnu a přišlo s nápadem centrálního plánování. Vzhledem k vyššímu počtu terapeutů a pracovišť dávalo takové plánování smysl. Ale právě vyšší počet terapeutů a také odlišná ordinační doba každého z nich tvořila problém.
Zastaralý model centrálního plánování do sešitů nebo na tabuli by tedy byl velmi náročný a nepraktický. Vedení hledalo vhodný systém, který by spolehlivě plánoval a zároveň bylo ovládání systému jednoduché. Naše cesty se potkaly. Právě jednoduchost a spolehlivost systému, z něj činí příjemného spolupracovníka, což vedení nemocnice ocenilo. Systém splnil i ty nejkomplikovanější požadavky fyzioterapeutů i pacientů. Pacienti často nemohou dojít v nejbližší možný termín nebo se objeví jiný problém. Díky inteligentnímu vyhledávání termínů již tyto problémy nehrozí. Systém najde vhodný termín jak pro pacienta, tak i pro terapeuta.
Vedení nemocnice také velmi ocenilo možnost upozornění, která je součástí našeho systému. V tu chvíli, kdy pacient ohlásí, že se v domluvený termín nemůže dostavit je možné daný termín ihned zahrnout k dalšímu využití. Nevyužitých termínů ubylo na minimum. Ptáte se proč? Pacienti si zvolí formu upozornění kterou preferuje. Tuto notifikaci lze posílat vícekrát a také kdykoliv před vyšetřením. Například tedy pacientovi dojde týden před vyšetřením mail, následuje 3 dny před vyšetřením SMS a pro jistotu ještě jedna SMS den předem. Díky tomuto systému nenastávají pro terapeuty hluché prostoje.
Jaké je to po změně?
Nyní je situace na rehabilitaci v Klaudiánově nemocnici daleko klidnější. Pacienti se nemusí namáhat a všechny termíny a procedury vyřeší u centrálního plánování. Terapeuti mají lepší přehled o svém rozvrhu, a především vedení rehabilitace má celkový přehled o chodu rehabilitace a vytíženosti. To jsou důvody, díky kterým se rehabilitace posunula o krok vpřed.